DARKNESS

Jag har haft på rättegången mot Breivik i några timmar.
Det gör mig mest förbannad och ledsen, men jag måste titta.

Breivik är enormt provocerande och spelar mycket på detta. 


Han berörs inte av den lista med namn, skador och dödsorsaker
som läses upp, utan sitter med ett leende och flackande blick. 

Han erkänner skjutningarna, men påstår sig ha agerat i självförsvar.
Första gången några specifika känslor visas är under visningen av
hans egen propagandafilm, då han torkar sina tårar.


Detta kan därför tolkas som att Breivik tycker att han utfört någon
form av god gärning på Utöja som sedan hyllas över hela världen
genom sändningarna av denna rättegång där han är den självklara
huvudpersonen.

Han får precis vad han vill, uppmärksamhet. Det är något som inte går
att undgå att ge honom. Han är ett bevis på enorm ondska och alla har,
och vill yttra, sina tankar kring detta vilket är fullt förståeligt.  

Det finns inget straff som är hårt nog för detta.
Jag hoppas bara att man försöker ge honom det han förtjänar.


Detta är ett dåligt forum, men jag kände mig tvungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0