Weightless

HAHA!
Jag trillade nästan ner från en bänk nyss.
Skulle fota, ställde mig på en bänk i köket,
höll inte i mig, tappade balansen, blev livrädd, typ.

Men, nu ska nu få se på lägenhet.
Ska med Mami till IKEA imorgon,
så det är lite kalt, lite provisoriskt
på vissa ställen, men, whatever.

Ni kan ju roa er med detta innan
jag hunnit lägga in och klippt ihop.

Det tar inte så lång tid.
Men, ändå.




Oj, det syndes ju mindre bra.
Copy, paste time.


" Hur skulle man bada?

Före badet (…) bör man snabbt och utan
afbrott afkläda sig, samt utan tvekan och med lugn beslutsamhet nedstiga i vattnet./…/ När man genom att doppa sig bragt hela kroppen i beröring med det salta elementet, så bör man ställa sig upprätt på så djupt vatten, att det når ungefär till knäet, och vänd mot stranden afvakta den framrullande vågen./…/ För att vågorna vid hög sjö ej skola rulla öfver den badandes hufvud, så bör man strax innan vågen kommer göra ett litet hopp och sålunda låta den brusa framåt under sig.

(
I Badkappa. Hygieniska vinkar för badgäster 1890, I: Olson 1998) "

Turismvetenskap 1-15 hp.
Badkunskap tydligen?

Bada lungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0