Give Me A Break

Jag är ganska pissed just nu.
Oinsatt som jag är har det tagit tills idag att fatta att det
ligger som förslag skog ska skövlas här var jag bor.
Anledning undras det då, jo, Sonisphere, Metallicas festval
här i Hultsfred. Grejen är att denna festival ganska
säkert är något som kommer toppa Hultsfredsfestivalen och
vara bättre än bäst för vår lilla kommun, men, när dom
ger sig på oskyldig mark precis vid ett bostadsområde för att
fixa fram parkertingsplatser, då har det gått för långt.
Jag vet inte just nu vad det kommer handla om, eftersom jag somsagt
inte varit insatt längre än några timmar. Dock krävs det
att säga att skogen det är frågan om är ganska stor.
Tänk kort joggingrunda och leka superkurragömma stor.
Alltså en 600 x 200 meter, väldigt chansningsfullt.
Vad i hela friden ska vi med en sådanhär stor asfaltsplätt
till resterande dagar av året? Alltså drya elva och
en halv månad
? Det är inte så speciellt vackert och så kanske?
Till råga på allt så står det ett enormt sågverk där bakom vår
vackra skog, plus ett järnvägsspår. Jag kan bara se det framför mig,
flygande spån i luften, bullrande från maskiner, vibrationer från
förbisusande tåg, det kommer bli en nightmare.
För allt i hela världen , ta inte vår skog kommunen!
Åtminstånde inte hela, lämna oss åtminstånde en liten snutt
om ni vill göra en god gärning i den hela bossande och
överkörningsprocessen ni har going on förtillfället.

Man hade ett möte om detta nu ikväll.
Hade jag inte varit sjuk hade jag definitivt varit där,
men nu åkte mamma så jag fick lite inside info ändå.
Lite hops up har man väl fått, men politiker är politiker.


Jag vet att jag låter lite obsessed greenpeace freak.
Men, dom förstör för oss! Dom river våra kojor,
tar bort våra blåbärsställen, sabbar hela bo i skogen- känslan. 

Nej, jag ska joina greenpeace, få någon att protestera
och se till att vi inte får en enorm asfaltsskog!

Nu fick jag ut det, trixade ihop en snabb översikt över våran väldigt
fashionable gata. Och ja, vi har rosa hus och blå träd! Än så länge ...




Vacker trädrivare jag fick till. Men, who cares. Jag har målarskills
Så enjoy, detta är framtiden!

Kommentarer
Postat av: sara

Jag håller med dig :)

2009-03-19 @ 14:54:45
Postat av: Sis

Du bor ju i alla fall i ett rosa hus på riktigt.

Alla andra bara tror det. .

2009-03-19 @ 18:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0