Diamonds

Viken tabbe jag gjorde i morse!
Bussen går vid fem över elva tänkte jag
hela tiden. tror ni det var så?
Nej, tjugo i. Jag gick härifrån vid fem i halv.

Alla som vet vart jag bor och hur långt det
är ända till stationen fattar vad jag menar.


Iallafall, tre kilometer eller något mindre på
sisodär en kvart. Och ja, jag var tvungen att springa.

Anyway. jag hann. Jag tog the old ones till Oskarshamn.
Nu är jag hemma igen. En bil rikare. Eller, ja.
För en dag iallafall. Tydligen antar dom att jag ska
köra till Vimmerby imorgon.
Vad gör man inte för att slippa åka buss hem?

Så, jag får väl gå och sova nu.
Bli av med feberfrossan, eller vad det nu är som
gör att jag fryser/svettas och inte orkar stå upp.

Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0