On Our Own

Jag vet inte varför, men nowdays
trivs jag enormt med pensionärslivet
i Mörlunda. Ni vet, grandma stuff,
fika lite, plocka bland gamla grejer,
lösa korsord, laga mat, prata om förr i tiden.

Hela göra en sak, vila, göra lite till,  vila.
Att hon i smyg försöker göda mig låtsas jag inte om.
(konstigt nog är jag hungrig igen)

Well, nu har jag lovat att rensa köket, bona finrumsgolvet,
köra till Oskarshamn osv. Men, been there done that,
så varför inte. Jag är den enda som kan erbjuda mig.

Men, nog om detta.
När jag för en gång skull uppdaterar kan jag berätta lite om
förra veckans impulsgrej. Idag fick jag min belöning för detta.



Volumaster och flashigt röd hårfön.

Okej, bokklubbserbjudande brukar vara en scam,
men, 99 kronor för två böcker och dessa två är acceptabelt.
Och, visst, jag måste köpa tre böcker.
Men, jag läser, så varför inte.

Det var det.
Nu ska jag återgå till Spotifys underbara värld,
äta ett eller annat knäckebröd och missbruka pills.

Night Sweethearts.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0