THOUSAND WAYS

När vi ändå är på roliga historier.

Min dröm inatt är inte att leka med.

Jag flyttade in i Whoopi Goldbergs
gamla lägenhet. (Okej? var min första tanke.)

Jag tror den låg i typ Bronx eller något.
Afrika-trash var temat. (tänk trasmattor
i orange, röd, gul på väggarna,
gamla skinsoffor, uppstoppade djur osv.)


Inte heller var det stort, eller ja, två rum eller något.
(Väldigt lik Gran och Gramps vardagsrum/finrum.)

Och ja, drog man bort de stora gardinerna för balkongdörren
fanns där en lutande balkong. Fylld med vatten. (!?)

Vad jag då undrar är:

Whoopi Goldberg?
Vad gör hon i min dröm? Det enda jag vet är
att det var hennes namn som fanns på dörren.
Vet jag mer om henne än att hon var den sjungande nunnan?

Varför valde jag att flytta till Bronx?
Jag går/gick fortfarande i Kalmar.

En vindsvåning med inbyggd pool och
mormor och morfars planlösning?

Hur går allt detta ihop?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, det är viktigt ^^

2009-12-29 @ 00:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0