Can I Scream Out Of Tune In This Choir

Heldagar med Sis händer allt för sällan.
Secondhand, en klassiker, alltid lika kul.
Det påminner mig. Auktion, det var länge sedan.
Jag kanske ska börja köpa på mig lite
flyttahemifrån möbler, jag menar, jag vet ju vad jag vill ha.

Fika på Epok, chailatten där är mer än underbar.
Och självklart kladdkakan. Men vad finns det att misslyckas med?

Pussel, nästan lite av en ny favorit.
Antalet anfall på saknade bitar kan ju ignoreras.

Jisses, vi låter som gamla tanter.
Struntar fullständigt i det "morderna" utan går efter
talesättet, "det var bättre förr".
Fikar mitt på dagen, för att äta en senare middag.
Middagen är självklart soppa och mjölk.
Lägger pussel som daglig sysselsättning bara
för att
man har tiden till det.
Promenerar efter middagen för att man tror att det är
ett sätt att leva ett sundare liv.

Vad säger ni, dags att pensionsspara?

Okej, det är kanske inte så illa som det låter.
Vi gick faktiskt i Vimmerbys alla affärer, också de bortglömda.
Fikan var ju inte precis kaffe och sju sorters kakor.
Soppa är en väldigt bortglömd mat, för oj vad gott det är.
Pussel kombinerat med radio, skönsång och en
väldigt sjuk humor är inte så tråkigt som det kan låta.
Promenader bör endast användas i syfte till underhållning,
om det så ska ta över timmen att koma hem från
en kort runda i den stora staden Vimmerby.

Det är en underbar människa dendär Johanna!

Night Sweethearts!

Kommentarer
Postat av: Anonym

iiiih <3

2008-11-29 @ 11:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0