Falling, Changing

Glas, glas, glas, glaaaaas!
Hade vi smutsiga skåp så har vi ännu mer glas,
och tallrikar, och skålar och annat matrelaterat.
Jag är klar med alla skåp iallafall, och stolarna
är målade ytterligare en gång, för det behövdes tydligen.

Mamma är lycklig iallafall,
jag tror hon i hemlighet är nöjd över att jag
är arbetslös. Jag menar, hon slipper en hel del.
Speciellt ju när det har gått lång tid
och jag snart dör av uttråkande och tar på mig
alla uppdrag jag kan hitta på.

Och i allt detta är det snart jul,
vilket betyder att vi kommer ha enorm julkänsla
i tid till advent. Jag är en riktig sucker för julen
och det lär märkas när jag är klar med städningen
i köket och liknande saker jag planerat att göra.
Pyssel, bakande, pyntade, musik, allt i julens tecken.
Emil lär döda mig innan vi kommer till julveckan.
Jag ska nog inte överdriva. Jag tar det lugnt.

Nej, mat är det som gäller nu.
aldrig testad maträtt, undra hur det blir.
Men vad har jag att oroa mig för?
Lax, gott. Spenat, ofta gott. Pasta, gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0