No Chance

9:30 - 16:30.
Trodde jag, ja.
Övertid, två och en halv timme.

Stänga en butik fick jag.
Hade mest panik att nåot skulle gå fel.
Skillad som jag är, all good.
Jag börjar kunna ALV,
Jag trivs.
Jag tycker det är kul.
Jag kan klaga hur mycket jag vill,
men i slutändan måste jag säga
att jag älskar barnfamiljer.
Nio och en halv timmes jobb idag,
whatever, dom sista är alltid dom bästa.
Små barn som inte vill annat är prata om sin dag.
Föräldarar som är helt slut och lyckligt ger barnen godis.
Alla är snälla, glada och hela baletten.
Detta är min typ av jobb.

Jag har en ny grej .
Best of ALV.
Tjuvlyssnat-style.
Vad tror ni om det?
Barn säger nog de mest roliga sakerna.

Here we go.

Tjej, 4 - Går det att köpa domdär?
*pekar på de största klubborna, 800 gram, 100 kronor
för att ge er bilden.*

Jag - Javisst. Orkar du äta upp den då?
Tjej, 4 - Är dom nyttiga?
Jag - Nej, det är dom inte.
Tjej, 4 - Då får man inte äta dom!
* stoppar två chokladpengar i munnen*

Serriöst. 4 år. När man är fyra ska man äta godis.
Jämt, alltid och hela tiden.
Vadå nyttigt? Det finns det inget som heter vid den åldern.
Ännu roligare var det självklart när hon stoppade chokladen i munnen.

När vi är inne på nyttighetsspåret.
Dagens föda, godis!
Jag hade som vanligt bara med mig en macka.
Varför ha mer när man inte jobbar längre än till halv fem?
Lite smått hungrig blev jag där på kvällskvisten.
Vad gör man inte om man jobbar i godisaffär?
Jo, äter godis.
Vad gör jag nu? Äter godis.
Min beach 2008, eller vad i hela friden man ska kalla det
går åt skogen. Jag började gå åt rätt håll.
Nu går det bara utför.
Jag ska lyckas, med risk för att låta extremt ytlig.


Kommentarer
Postat av: N a d i n e

sv: Haha, tydligen? Men inte enligt dig? :)

2008-06-27 @ 21:04:37
URL: http://enterthecircus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0