Unbeliever. It's Just a Word For The Weak

Jag förstår inte hur en film kan vara
bra gjord att man bara sitter och gapar.
The Number 23, en film om nummerbesatthet.
Manuset måste vara ett utav de mest genomtänkta.
Man blir helt meddragen, sitter själv och räknar,
jämnför, häpnas.
Jag har bara en sak att säga; SE DEN!

Jag har alltid gillat psykologi, kommer
förmodligen alltid göra.
Exempel, böcker, hela min hylla är fylld av
självbiografier, eller, 75 % iallafall. Huvudtema,
psykiskta sjukdomar och psykisk misshandel.

Dock när det kommer till filmer är jag för rädd.
Jag kan inte komma igenom något annat än
komedi och en och annan dramafilm när jag är själv.
Jag blir otroligt paranoid och lättsrämd efter.
Men, nu ska jag namedroppa lite, Fight Club,
Girl, Interrupted, The Number 23, The Jacket.
Dom är otroligt bra! Jag måste toughen up lite
och skaffa mig ett gäng mindre komiska filmer.

Kolla inte på dessa filmer och skratta åt mig,
men, jag sitter på helspänn, jag tycker dom är obehagliga.
Confession number two, Heroes är på gränsen till
allt för otäckt i min smak. Jag menar, hur verkligt är det?
Sylar, han skrämmer mig. Ofta.

Så nu vet ni.
Tack för tipset, Emil.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Svar:

Ams lär oss INGENTING !!

Oh, Number 23. Den måste jag se. Har glömt bort att den ens fanns ^^

2008-12-11 @ 19:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0