Never Say Never

Det ringer!

-Ja, hallå?
-Är det Rebecca?
-Nej, du måste ha ringt fel.
-Rebecca, Emelie Madsen?
-Jo, ja. Det är jag.
-Jag vet inte om jag har fått rätt uppgifter (mumlandes)
Har du någonsin varit inlagd på behandlingshem?
-Nej, det har jag inte.
-Okej? Ursäkta att jag ringde.
-Nej, det är ingen fara.
-Fårlåt, hejdå.
-Hejdå.

Vad ska man börja tänka när man får ett sånthär samtal?
Visst, mitt andranamn står på diverse nummersidor.
Men hela behandligshemshistorien. Det är skrämmande.
Var kommer den ifrån? Det finns tre Emelie Madsen i Sverige,
(källa, hitta.se). Jag är den enda med andranamn.

Jag blir mer och mer paranoid för varje dag, detta hjälper mig inte.
Okänd uppringare dock. Bästa nummerinformationssajten efterlyses.
Droppa inte eniro, hitta osv nu. Jag är lite rädd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0